18.12.2025

Průměrná mzda (PM)

Kromě stanovení minimálních záloh pro OSVČ má průměrná mzda v oblasti daní další své opodstatnění, a tedy ještě krátký komentář, co dalšího zvýšení průměrné mzdy ovlivní. 

Myš

Průměrná mzda ovlivňuje mimo jiné také
-    Zmíněné zálohy OSVČ nebo paušální zálohy.
-    Progresivní zdanění 23 % u fyzických osob (aktuálně platí limit 36násobek PM).
-    Limit osvobození zaměstnaneckých benefitů.
-    Strop pro sociální pojištění (aktuálně limit 48násobek PM).
-    Limit pro pojistné u dohod o provedení práce (zvedá se na 12 000 Kč)
-    Limit pro pojistné u zaměstnání malého rozsahu (například DPČ do 4 500 Kč)


U dohod o provedení práce je od roku 2025 úprava ve slovíčkaření, kdy úhrnná výše u téhož plátce daně nedosáhne za kalendářní měsíc částku rozhodnou pro účast zaměstnanců činných na základě dohody o provedení práce na nemocenském pojištění. Dříve zde bylo slovíčko nepřesáhne, teď je tam nově nedosáhne, čímž došlo ke sjednocení pravidel u DPP a DPČ. Maximálně tedy do výše 4 499 Kč u DPČ a 11 999 Kč u DPP.
 

Nastavení soukromí a cookies

Souhlasem se sdílením dat nám poskytnete informace, které potřebujeme pro zlepšování, analýzu a marketing napříč těmito webovými stránkami. Dále souhlasíte s předáním údajů třetím stranám a mimo EU. Prohlašujeme, že Vámi poskytnuté informace jsou zabezpečeny proti zneužití.

Nastavení soukromí a cookies

Souhlasem se sdílením dat nám poskytnete informace, které potřebujeme pro zlepšování, analýzu a marketing napříč těmito webovými stránkami. Dále souhlasíte s předáním údajů třetím stranám a mimo EU. Prohlašujeme, že Vámi poskytnuté informace jsou zabezpečeny proti zneužití.

Dejte nám prosím vědět, která data nám a našim partnerům dovolíte zpracovat.


Technická data

Trvale zapnuto

Webové stránky potřebují technická data pro správné fungování. Bez těchto dat by nebylo možné například vyhledávat, přehrát video nebo dokončit objednávku v e-shopu.

Analytické a statistické údaje

Analytické a statistické údaje nám pomáhají pochopit, jaké funkce jsou vaše oblíbené, co nám na webu nefunguje, jaké zařízení pro prohlížení stránek používáte a mnoho dalších.

Marketingové údaje

Marketingová data nám prozradí, na které reklamy jste klikli nebo jak jsou naše kampaně na sociálních sítích úspěšné.