15.12.2025

Oprava základu daně ve vztahu k nedobytným pohledávkám

Došlo k úpravě ve způsobu nakládání s „malými“ pohledávkami, kterou jsou splatné a zároveň nejsou v insolvenci. 

Myš

Věřiteli umožňuje § 46 zákona o DPH vystavit opravný daňový doklad vůči dlužníkovi, pokud splní tyto podmínky
-    Věřitel dlužníka alespoň dvakrát písemně vyzval dlužníka k úhradě pohledávky ze zdanitelného plnění. Zde musí věřitel vynaložil úsilí, které lze rozumně vyžadovat, aby se tyto výzvy dostaly k dlužníkovi (musí existovat písemnost a podpis, lze zaslat DS).
-    Jde o pohledávku nepřesahující 10 000 Kč včetně daně.
-    Jde o pohledávku, která je alespoň 6 měsíců po splatnosti.
-    Souhrn pohledávek tohoto věřitele vůči jednomu dlužníkovi, u kterých věřitel provedl opravu základu daně v případě nedobytné pohledávky, nebude přesahovat 20 000 Kč včetně daně za kalendářní rok.
 

Nastavení soukromí a cookies

Souhlasem se sdílením dat nám poskytnete informace, které potřebujeme pro zlepšování, analýzu a marketing napříč těmito webovými stránkami. Dále souhlasíte s předáním údajů třetím stranám a mimo EU. Prohlašujeme, že Vámi poskytnuté informace jsou zabezpečeny proti zneužití.

Nastavení soukromí a cookies

Souhlasem se sdílením dat nám poskytnete informace, které potřebujeme pro zlepšování, analýzu a marketing napříč těmito webovými stránkami. Dále souhlasíte s předáním údajů třetím stranám a mimo EU. Prohlašujeme, že Vámi poskytnuté informace jsou zabezpečeny proti zneužití.

Dejte nám prosím vědět, která data nám a našim partnerům dovolíte zpracovat.


Technická data

Trvale zapnuto

Webové stránky potřebují technická data pro správné fungování. Bez těchto dat by nebylo možné například vyhledávat, přehrát video nebo dokončit objednávku v e-shopu.

Analytické a statistické údaje

Analytické a statistické údaje nám pomáhají pochopit, jaké funkce jsou vaše oblíbené, co nám na webu nefunguje, jaké zařízení pro prohlížení stránek používáte a mnoho dalších.

Marketingové údaje

Marketingová data nám prozradí, na které reklamy jste klikli nebo jak jsou naše kampaně na sociálních sítích úspěšné.