06.01.2022

Jak se změní platby zdravotního pojištění v roce 2022?

Minimální záloha OSVČ se od 1. 1. 2022 zvyšuje na 2 627 Kč (místo dosavadních 2 393 Kč).

Myš

Minimální záloha OSVČ se od 1. 1. 2022 zvyšuje na 2 627 Kč (místo dosavadních 2 393 Kč), a to v důsledku každoročního zvýšení průměrné mzdy. Částku v této výši je nutno odvést již počínaje lednovou platbou pojistného (termín její splatnosti je u OSVČ od 1. ledna do 8. února.

Pojistné OBZP se v důsledku zvýšení minimální mzdy zvyšuje od 1. 1. 2022 na 2 187 Kč (místo dosavadních 2 052 Kč). Pro OBZP platí stejné termíny splatnosti jako pro OSVČ.


Od 1. 1. 2022 se mění také minimální výše vyměřovacího základu pro výpočet pojistného  zaměstnanců  na částku 16 200 Kč z původní částky 15 200 Kč platné v roce 2021. Pojistné z této částky činí 2 187 Kč od lednového výpočtu pojistného. Pojistné se odvádí od 1. do 20. dne následujícího kalendářního měsíce za všechny zaměstnance, na které se vztahuje povinnost dodržet minimální vyměřovací základ.


Zdroj: https://www.vzp.cz/o-nas/nejcasteji-resite/otazka/jak-se-zmeni-platby-pojistneho-v-roce-2022
 

Nastavení soukromí a cookies

Souhlasem se sdílením dat nám poskytnete informace, které potřebujeme pro zlepšování, analýzu a marketing napříč těmito webovými stránkami. Dále souhlasíte s předáním údajů třetím stranám a mimo EU. Prohlašujeme, že Vámi poskytnuté informace jsou zabezpečeny proti zneužití.

Nastavení soukromí a cookies

Souhlasem se sdílením dat nám poskytnete informace, které potřebujeme pro zlepšování, analýzu a marketing napříč těmito webovými stránkami. Dále souhlasíte s předáním údajů třetím stranám a mimo EU. Prohlašujeme, že Vámi poskytnuté informace jsou zabezpečeny proti zneužití.

Dejte nám prosím vědět, která data nám a našim partnerům dovolíte zpracovat.


Technická data

Trvale zapnuto

Webové stránky potřebují technická data pro správné fungování. Bez těchto dat by nebylo možné například vyhledávat, přehrát video nebo dokončit objednávku v e-shopu.

Analytické a statistické údaje

Analytické a statistické údaje nám pomáhají pochopit, jaké funkce jsou vaše oblíbené, co nám na webu nefunguje, jaké zařízení pro prohlížení stránek používáte a mnoho dalších.

Marketingové údaje

Marketingová data nám prozradí, na které reklamy jste klikli nebo jak jsou naše kampaně na sociálních sítích úspěšné.