Elektronické zpracování přinese zjednodušení v předávání informací mezi nemocnými (pojištěnci v dočasné pracovní neschopnosti), ČSSZ, lékaři a zaměstnavateli. Zásadně se tak zjednoduší tok informací, protože eNeschopenka propojí povinně elektronicky hned tři dotčené subjekty, lékaře, zaměstnavatele a ČSSZ.
Postupy spojené s vystavením rozhodnutí o dočasné pracovní neschopnosti se zcela zásadním způsobem změní. Změní se i způsob, jak se zaměstnavatel dozví o dočasné pracovní neschopnosti svého zaměstnance. Pojištěnec už nebude muset předávat doklady zaměstnavateli, náhrada mzdy i nemocenské mu přijde automaticky. Nemocnému dál zůstane v papírové podobě jen průkaz práce neschopného.
Neschopenky vystavené na stávajícím pětidílném tiskopisu do 31. 12. 2019 budou nadále dokladovány „postaru“, tzn. stejně jako nyní, prostřednictvím papírových tiskopisů, které jsou určeny pro zaměstnavatele a tiskopisů, které bude zaměstnavatel po doručení pojištěncem předávat příslušné okresní správě sociálního zabezpečení.
Na tomto webu bude ČSSZ postupně zveřejňovat další informace, které jsou zejména pro lékaře a zaměstnavatele důležité, aby se na změnu v dostatečném předstihu připravili.
Od počátku října navíc mohou vývojáři lékařských SW testovat kompletní řešení eNeschopenky, tedy komunikaci z lékařského SW a příjem odpovědi systému České správy sociálního zabezpečeni (ČSSZ). K testování lékařského SW je v současné době přihlášeno 44 testujících společností. Dodavatelé lékařských SW, kteří zatím netestují, se mohou do testování zapojit kdykoliv.“
https://www.cssz.cz/web/eneschopenka
https://www.mpsv.cz/documents/20142/511219/21_10_2019+TZ+ČSSZ_+eNeschopenku+testuje+na+40+vývojářských+firem+-+kopie.pdf/a045f123-1a60-d3ec-81b7fc144b79a587