14.12.2025

Cenné papíry, podíly a kryptoaktiva

V roce 2025 byl zavedený velmi diskutovaný limit, který se týkal osvobození cenných papírů, podílů a kryptoaktiv. 

Myš

Novinkou v roce 2025 bylo to, že došlo k zavedení kumulativního limitu pro osvobození, a to ve výši 40 milionů Kč. V praxi to znamenalo, že pokud fyzická osoba prodala v roce 2025 cenné papíry za 20 milionů, obchodní podíl za 20 milionů a kryptoaktivum (například bitcoin) za 20 milionů, tak ačkoliv splnila časový test pro osvobození, tak z celkové kumulativní sumy všech prodejů ve výši 60 milionů mohla osvobodit pouze do výše 40 milionů Kč. Zbylých 20 milionů Kč muselo být zdaněno. Tento limit pro osvobození se pro rok 2026 opět mění a je úplně zrušen pro cenné papíry a podíly. Jinými slovy limit 40 milionů Kč pro osvobození bude v roce 2026 platit pouze pro kryptoaktiva.


Pravidla a kumulativní limit (všechny tři typy dohromady max 40 mil. Kč) pro osvobození v roce 2025
-    Cenné papíry – limit 40 milionů Kč.
-    Podíly – limit 40 milionů Kč.
-    Kryptoaktiva – limit 40 milionů Kč.


Pravidla a kumulativní limit pro osvobození v roce 2026
-    Cenné papíry – bez limitu.
-    Podíly – bez limitu.
-    Kryptoaktiva – limit 40 milionů Kč.
 

Nastavení soukromí a cookies

Souhlasem se sdílením dat nám poskytnete informace, které potřebujeme pro zlepšování, analýzu a marketing napříč těmito webovými stránkami. Dále souhlasíte s předáním údajů třetím stranám a mimo EU. Prohlašujeme, že Vámi poskytnuté informace jsou zabezpečeny proti zneužití.

Nastavení soukromí a cookies

Souhlasem se sdílením dat nám poskytnete informace, které potřebujeme pro zlepšování, analýzu a marketing napříč těmito webovými stránkami. Dále souhlasíte s předáním údajů třetím stranám a mimo EU. Prohlašujeme, že Vámi poskytnuté informace jsou zabezpečeny proti zneužití.

Dejte nám prosím vědět, která data nám a našim partnerům dovolíte zpracovat.


Technická data

Trvale zapnuto

Webové stránky potřebují technická data pro správné fungování. Bez těchto dat by nebylo možné například vyhledávat, přehrát video nebo dokončit objednávku v e-shopu.

Analytické a statistické údaje

Analytické a statistické údaje nám pomáhají pochopit, jaké funkce jsou vaše oblíbené, co nám na webu nefunguje, jaké zařízení pro prohlížení stránek používáte a mnoho dalších.

Marketingové údaje

Marketingová data nám prozradí, na které reklamy jste klikli nebo jak jsou naše kampaně na sociálních sítích úspěšné.