29.06.2018

Blíží se termín pro podání daňového přiznání v prodloužené lhůtě

Myš

Blížící se 2. červenec 2018 je posledním dnem pro podání daňových přiznání pro poplatníky daně z příjmů za rok 2017. Týká se těch poplatníků, kterým přiznání předkládá daňový poradce, případně je lhůta prodloužena ze zákona.

V dubnovém termínu vybrala Finanční správa celkem 1,9 milionu daňových přiznání. Z toho 1,63 milionu od fyzických a 260 tisíc od právnických osob. Elektronickou formu zvolilo 16 % fyzických a 90 % právnických osob.

Poplatníci mohou komunikovat s finančním úřadem i elektronicky prostřednictvím aplikace Elektronická podání pro Finanční správu, která je dostupná na www.daneelektronicky.cz. „Aplikace nabízí veškeré informace nutné k vyplnění a podání přiznání. Hlavní výhodou elektronického podání je možnost odeslat ho v jakoukoliv denní i noční dobu, bez ohledu na úřední hodiny,“ uvedl generální ředitel Finanční správy Martin Janeček.

Generální finanční ředitelství upozorňuje, že pokud má daňový subjekt nebo jeho zástupce zpřístupněnou datovou schránku nebo má zákonem uloženou povinnost mít účetní závěrku ověřenou auditorem, je povinen podat daňové přiznání pouze elektronicky. A to buď prostřednictvím zmíněné aplikace, nebo přes datovou schránku.

Nastavení soukromí a cookies

Souhlasem se sdílením dat nám poskytnete informace, které potřebujeme pro zlepšování, analýzu a marketing napříč těmito webovými stránkami. Dále souhlasíte s předáním údajů třetím stranám a mimo EU. Prohlašujeme, že Vámi poskytnuté informace jsou zabezpečeny proti zneužití.

Nastavení soukromí a cookies

Souhlasem se sdílením dat nám poskytnete informace, které potřebujeme pro zlepšování, analýzu a marketing napříč těmito webovými stránkami. Dále souhlasíte s předáním údajů třetím stranám a mimo EU. Prohlašujeme, že Vámi poskytnuté informace jsou zabezpečeny proti zneužití.

Dejte nám prosím vědět, která data nám a našim partnerům dovolíte zpracovat.


Technická data

Trvale zapnuto

Webové stránky potřebují technická data pro správné fungování. Bez těchto dat by nebylo možné například vyhledávat, přehrát video nebo dokončit objednávku v e-shopu.

Analytické a statistické údaje

Analytické a statistické údaje nám pomáhají pochopit, jaké funkce jsou vaše oblíbené, co nám na webu nefunguje, jaké zařízení pro prohlížení stránek používáte a mnoho dalších.

Marketingové údaje

Marketingová data nám prozradí, na které reklamy jste klikli nebo jak jsou naše kampaně na sociálních sítích úspěšné.