25.07.2019

Od 1. 7. 2019 skončila karenční doba

Myš

Zrušení karenční doby bude mít pozitivní dopad na příjmy nemocných, a to jak těch, kteří byli
v DPN 1–3 dny (těch bylo za v posledních 3 letech v průměru kolem 70 tisíc ročně), tak i těch,
kteří byli v pracovní neschopnosti déle (těch bylo v roce 2018 přibližně 1,7 milionu ročně). Po
zrušení karenční doby si tak díky získané náhradě mzdy za první 3 dny nemoci zaměstnanci v
těchto mzdových kategorií polepší následovně:


• Zaměstnanec s minimální mzdou: o 995 Kč
• Zaměstnanec s hrubou mzdou ve výši 20 000 Kč: o 1 491 Kč
• Zaměstnanec s průměrnou mzdou: o 2 420 Kč


Náhradu prvních tří dnů dočasné pracovní neschopnosti nyní hradí zaměstnavatel a jako
kompenzaci se mu snižuje odvod pojistného na nemocenské pojištění o 0,2 procent. Na
sociálním zabezpečení tak nově celkový odvod zaměstnavatelů bude činit 24,8% namísto
původních 25%.


Díky snížení odvodů také zcela nepatrně dojde ke snížení daňové zátěže zaměstnanců, kdy
při uplatnění superhrubé mzdy jako základu, bude základ daně právě o 0,2% nižší a reálné
zdanění příjmu zaměstnance tak klesne z 20,10% na 20,08% hrubé mzdy.


https://www.mpsv.cz/cs/3829

Nastavení soukromí a cookies

Souhlasem se sdílením dat nám poskytnete informace, které potřebujeme pro zlepšování, analýzu a marketing napříč těmito webovými stránkami. Dále souhlasíte s předáním údajů třetím stranám a mimo EU. Prohlašujeme, že Vámi poskytnuté informace jsou zabezpečeny proti zneužití.

Nastavení soukromí a cookies

Souhlasem se sdílením dat nám poskytnete informace, které potřebujeme pro zlepšování, analýzu a marketing napříč těmito webovými stránkami. Dále souhlasíte s předáním údajů třetím stranám a mimo EU. Prohlašujeme, že Vámi poskytnuté informace jsou zabezpečeny proti zneužití.

Dejte nám prosím vědět, která data nám a našim partnerům dovolíte zpracovat.


Technická data

Trvale zapnuto

Webové stránky potřebují technická data pro správné fungování. Bez těchto dat by nebylo možné například vyhledávat, přehrát video nebo dokončit objednávku v e-shopu.

Analytické a statistické údaje

Analytické a statistické údaje nám pomáhají pochopit, jaké funkce jsou vaše oblíbené, co nám na webu nefunguje, jaké zařízení pro prohlížení stránek používáte a mnoho dalších.

Marketingové údaje

Marketingová data nám prozradí, na které reklamy jste klikli nebo jak jsou naše kampaně na sociálních sítích úspěšné.