27.11.2019

ECOFIN schválila ČR možnost používat plošný reverse charge

Myš

Rada ECOFIN schválila žádost ČR na zavedení plošného reverse charge mechanismu v oblasti DPH na transakce převyšující 17 500 eur (v přepočtu cca 450 000 Kč). Tímto se završilo pětileté úsilí České republiky. Toto opatření, které musí být následně zapracováno do zákona o DPH, je jedním z pilířů boje vlády ČR proti daňovým únikům v oblasti DPH.


Jednání pokračovalo schválením přepracovaného znění směrnice o obecné úpravě spotřebních daní a nařízení o správní spolupráci. Důležitou součástí těchto novel, kterou ČR dlouhodobě podporuje, je zavedené elektronického systému pro pohyb výrobků ve volném oběhu, tzv. e-VDO, po němž již delší dobu volají čeští výrobci vína zejména kvůli ochraně českých spotřebitelů.


Daňová témata byla zakončena informací o aktuálním vývoji v oblasti digitálního zdanění jak na mezinárodní, tak na evropské úrovni.


https://www.mfcr.cz/cs/zahranicni-sektor/rada-eu-ecofin/vysledky-ze-zasedani-rady-ecofin/2019/rada-ecofin-schvalila-opatreni-umoznujic-36602 

 

Nastavení soukromí a cookies

Souhlasem se sdílením dat nám poskytnete informace, které potřebujeme pro zlepšování, analýzu a marketing napříč těmito webovými stránkami. Dále souhlasíte s předáním údajů třetím stranám a mimo EU. Prohlašujeme, že Vámi poskytnuté informace jsou zabezpečeny proti zneužití.

Nastavení soukromí a cookies

Souhlasem se sdílením dat nám poskytnete informace, které potřebujeme pro zlepšování, analýzu a marketing napříč těmito webovými stránkami. Dále souhlasíte s předáním údajů třetím stranám a mimo EU. Prohlašujeme, že Vámi poskytnuté informace jsou zabezpečeny proti zneužití.

Dejte nám prosím vědět, která data nám a našim partnerům dovolíte zpracovat.


Technická data

Trvale zapnuto

Webové stránky potřebují technická data pro správné fungování. Bez těchto dat by nebylo možné například vyhledávat, přehrát video nebo dokončit objednávku v e-shopu.

Analytické a statistické údaje

Analytické a statistické údaje nám pomáhají pochopit, jaké funkce jsou vaše oblíbené, co nám na webu nefunguje, jaké zařízení pro prohlížení stránek používáte a mnoho dalších.

Marketingové údaje

Marketingová data nám prozradí, na které reklamy jste klikli nebo jak jsou naše kampaně na sociálních sítích úspěšné.